نوع – مهربان اخبار همبرگر همبرگر استفاده

نوع – مهربان: اخبار همبرگر همبرگر استفاده اخبار گوناگون

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی آیا زلزله مرزی کرمانشاه در عراق، فقط 7 کشته داشت؟

زلزله ای که دو هفته پیش مرز کشور عزیزمان ایران و عراق را لرزاند، طبق آمار رسمی ٤٧٤ کشته در سرپل ذهاب و قصرشیرین و روستاهای اطراف بر جا گذاشت؛ ولی در شرایطی که

آیا زلزله مرزی کرمانشاه در عراق، فقط 7 کشته داشت؟

آیا زلزله مرزی کرمانشاه در عراق، فقط 7 کشته داشت؟

عبارات مهم : ایران

نظارت سختگیرانه در کشور همسایه موجب شد کشته های عراقی زلزله تنها ٧ نفر باشد.

زلزله ای که دو هفته پیش مرز کشور عزیزمان ایران و عراق را لرزاند، طبق آمار رسمی ٤٧٤ کشته در سرپل ذهاب و قصرشیرین و روستاهای اطراف بر جا گذاشت؛ ولی در شرایطی که گفته می شود بعضی از اجساد بدون گزارش به پزشکی قانونی دفن شده است و در آمار تلفات نیستند، احمد صفری، نماینده کرمانشاه در مجلس هم عنوان کرده که زیاد از هزار نفر در این زلزله کشته شده است اند و آمار واقعی خیلی زیاد از آمار اعلام شده است از تعداد جانباختگان هست. زلزله ای که سلیمانیه و اربیل عراق را هم تکان داد، تنها ٧ کشته داشت و ساختمان های کمی دچار خسارت و آسیب های جدی شدند؛ ولی در کرمانشاه زلزله ٣١ هزار ساختمان را دچار خسارت و تخریب کرد که تعداد قابل توجهی از آنها ساختمان های نوساز بودند.

آیا زلزله مرزی کرمانشاه در عراق، فقط 7 کشته داشت؟

به گزارش شهروند ؛ در شرایطی که بعضی شدت کمتر زلزله در عراق و در برابر شدت بالای آن در کشور عزیزمان ایران را از دلایل مهم تخریب گسترده ساختمان ها و بالابودن تلفات انسانی می دانند، بعضی کارشناسان هم معتقدند که ساخت وساز روی گسل و بدون مطالعه و این که مجوز ساخت وساز به هر کس فاقد صلاحیتی داده می شود، موجب شده است که تا این اندازه تعداد قربانیان زلزله اخیر اوج باشد.

در این میان تعداد ساختمان های نوسازی که ریزش کردند و تخریب شدند هم کم نبود که زیاد از قبل مسأله فقدان صلاحیت در ساخت و سازها و نبود نظارت های کافی را گوشزد کرد. حالا توصیه جالب اینجاست که بخش قابل توجهی از مصالح ساختمانی مورد نیاز عراقی ها از کشور عزیزمان ایران تأمین می شود و از وقت دولت محمود احمدی نژاد شرکت های ایرانی هم دستی در ساخت وساز در شهرهایی مثل اربیل و سلیمانیه دارند. هر چند که در سه سال اخیر و بعد از استقرار نیروهای داعش در عراق، این حضور نسبت به قبل کمرنگ شده است است.

زلزله ای که دو هفته پیش مرز کشور عزیزمان ایران و عراق را لرزاند، طبق آمار رسمی ٤٧٤ کشته در سرپل ذهاب و قصرشیرین و روستاهای اطراف بر جا گذاشت؛ ولی در شرایطی که

آن طور که ابراهیم رضازاده، مدیر میز عراق در شرکت توسعه تجارت عنوان کرده در سال گذشته ۱۸۰ میلیون دلار سیمان به عراق صادر شده است که این رقم در ٦ ماهه اول امسال به ۵۵ میلیون دلار رسیده هست. البته به گفته رضازاده هر چند که قیمت سیمان ایرانی حدود نصف قیمت تمام شده است سیمان در عراق هست، ولی با سختگیری ها و تعرفه های سنگینی که در یک سال قبل، دولت عراق جهت صادرات مصالح ساختمانی به این کشور اعمال کرده، میزان صادرات هم کم شده است هست. اقدامی که دولت عراق جهت حمایت از تولید داخل خود انجام داد؛ لیکن این کشور ظرفیت تولید ۲۵ میلیون تن سیمان در سال را دارد. ولی نصف قیمت بودن سیمان کشور عزیزمان ایران در عراق این ظرفیت تولید را با چالش مواجه کرده هست. به طوری که به گفته مدیر میز عراق در کشور عزیزمان ایران هر تن سیمان ایرانی ۴۵ دلار پشت مرز به عراق تحویل داده می شود و این در حالی است که قیمت سیمان عراق درِ کارخانه ۸۰ دلار جهت هر تن است.

نوسان ارز صادرات به عراق را به صرفه کرد

این تمام ماجرا نیست؛ آن گونه که سیدحمید حسینی، دبیرکل اتاق یکسان کشور عزیزمان ایران و عراق به «شهروند» می گوید: عراقی ها به کارخانه های تولید کننده مصالح ساختمانی کشورمان مانند تولیدکنندگان کاشی، سفارش مصالح باکیفیت درجه سه و چهار می دهند و چون پول نقد هم به کارخانه های ایرانی می دهند، از تخفیف های آنها هم استفاده می کنند؛ لیکن جهت عراقی ها کیفیت مصالح ساختمانی خیلی مهم نیست.

ایرج رهبر، عضو هیأت مدیره انجمن انبوه سازان هم در گفت وگو با «شهروند» توضیح می دهد که مصالح ساختمانی ایرانی حتی با قیمت کمتری از داخل کشور به دست عراقی ها می رسد و فولاد و آهن ایران، ارزان به کشورهایی مانند عراق صادر می شود؛ لیکن به علت نوسانات قیمت ارز، صادرات مصالح ساختمانی با قیمت پایین هم جهت صادرکنندگان می صرفد. هر چند که رهبر اعتقاد است عراقی ها از نظر حرفه ای و تخصصی در ساختمان سازی ضعیف تر از ایرانی ها هستند، ولی از آن جا که در این کشور نظارت بر ساخت وساز زیاد هست، به نسبت کشور ما قانون در مورد ساخت وساز و این که چه افرادی صلاحیت ساخت وساز دارند، مشخص تر است.

آیا زلزله مرزی کرمانشاه در عراق، فقط 7 کشته داشت؟

ساخت و ساز اقلیم کردستان تحت تأثیر ترکیه است

اما در شرایطی که در جریان زلزله کرمانشاه، انگشت اتهام تلفات بالای انسانی و واحدهای مسکونی و ساختمان ها متوجه ساخت و سازهای بدون ایمنی و مطالعه مورد نیاز هست، بعضی هم این عنوان که شدت و شیب زلزله زیاد به سمت کشور عزیزمان ایران بوده تا عراق را در اوج بودن خسارت های جانی و مالی به نسبت کشور همسایه موثر می دانند. دبیرکل اتاق یکسان کشور عزیزمان ایران و عراق با اشاره به این عنوان عنوان می کند که در عراق کیفیت ساخت وساز مانند کشور عزیزمان ایران است و نمی توان گفت که ساختمان ها و منزل های آنها کیفی تر ساخته می شود.

زلزله ای که دو هفته پیش مرز کشور عزیزمان ایران و عراق را لرزاند، طبق آمار رسمی ٤٧٤ کشته در سرپل ذهاب و قصرشیرین و روستاهای اطراف بر جا گذاشت؛ ولی در شرایطی که

حسینی در عین حال به این عنوان اشاره می کند که ساخت وساز در اقلیم کردستان عراق تحت تأثیر ترکیه است و ترک ها هم کیفیت کارشان در ساختمان سازی خوب است و حساسیت بیشتری به نسبت ایرانی ها دارند.

به گفته او توصیه دیگر این است که در انبوه سازی ها و مناقصه های ساخت و ساز، استانداردها زیاد رعایت می شود؛ ولی در شخصی سازها استانداردها آن طور که باید و شاید رعایت نمی شود.

آیا زلزله مرزی کرمانشاه در عراق، فقط 7 کشته داشت؟

سفارش های ارزانقیمت عراقی ها

نکته دیگری که حسینی به آن اشاره می کند ثبت سفارش های مصالح ساختمانی ارزانقیمت به وسیله عراقی هاست؛ به گونه ای که به گفته او عراقی ها مصالح ساختمانی درجه سه و چهار را به کارخانه های ایرانی سفارش می دهند و این مصالح ساختمانی ارزان، کیفیت پایینی دارد ولی به علت رکود حاکم بر بازار و این عنوان که پول عراقی ها نقد هست، کارخانه های ایرانی این سفارش ها را قبول می کنند.

ساخت و ساز به دست فاقد صلاحیت هاست

اما ایرج رهبر، عضو هیأت مدیره انجمن انبوه سازان یکی از دلایل مهم ریزش ساختمان ها در زلزله اخیر کرمانشاه را مربوط به اجرا نشدن ساخت و سازها به وسیله فاقد صلاحیت ها می داند و می گوید: مشکلی که در کشورمان داریم این است که ساخت وساز را به صاحب صلاحیت ها نمی سپاریم و متاسفانه در مسکن مهر این مسأله و مسئله زیاد نمود پیدا کرد و صلاحیت مهندسی و وجدان حرفه ای به کمترین میزان ممکن رسید. به گفته او آنچه که موجب خرابی کمتری در ساختمان ها و منزل های اربیل و سلیمانیه عراق در زلزله دو هفته پیش شد، شاید این عنوان است که نظارت ها در این کشور بر ساخت و سازها سختگیرانه تر از کشور ما است و هر فرد فاقد صلاحیتی این اجازه را ندارد که وارد مقوله ساخت وساز شود و این توصیه ای است که ما در کشورمان از آن غافل بوده ایم و هستیم و هنوز قانون مشخص و محکمی در این رابطه نداریم.

واژه های کلیدی: ایران | زلزله | سیمان | ایرانی | ساختمان | مصالح ساختمانی | اخبار اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار